1. Home>
  2. HR blog>
  3. Angažiranost zaposlenika>
Persone zaposlenika

Persone zaposlenika: stvaranje jedinstvenih iskustava u hibridnom svijetu

 HR bi mogao - i vjerojatno bi trebao - naučiti više od marketinga. Jedno od glavnih područja interesa je kako marketinški stručnjaci pristupaju raznolikoj bazi klijenata: s personama, polu-fiktivnim skupinama ljudi sličnih osobina, vrijednosti i ponašanja. Prevedeno na HR jezik, ova bi ideja mogla značajno poboljšati iskustva zaposlenika (EX) u hibridnom timu.

Naše nedavno istraživanje poslodavaca, Budućnost rada i ljudi, pokazalo je da se pružanje jedinstvenih iskustava zaposlenicima smatra drugim najvećim izazovom za ljudske resurse u budućnosti. I to nije veliko iznenađenje. U današnjem svijetu posao više nije mjesto – to je aktivnost koja se može obavljati bilo gdje i bilo kada. Mnoge radne snage postale su hibridne, povećavajući raznolikost mogućih iskustava zaposlenika. Novi pristup EX-u, s alatima kao što su persone zaposlenika, postaje time važniji.

Što su persone zaposlenika?

Persone zaposlenika su zapravo modeli koji predstavljaju različite skupine zaposlenika. Kao i persone korisnika, temelje se na podacima i uvidima iz više izvora kako bi stvorili bogate profile. One sadrže detaljne informacije o karakteristikama svake osobe. Nakonšto se definiraju oživljavate ih gradeći oko njih priču i koristeći ih za prilagođavanje iskustava zaposlenika.

Zajedničke karakteristike koje treba uključiti u kreiranje persone zaposlenika:

  • Dob i razdoblje života
  • Pozicija, status i iskustvo u tvrtki
  • Ciljevi u karijeri
  • Bolne točke i frustracije
  • Stav prema promjenama
  • Profesionalna iskustva
  • Vrijednosti, ponašanje i osobnost
  • Radne preferencije
  • Izvedba i motivacija
  • Digitalni alati na poslu/kući
  • Preferirani komunikacijski kanali

Uz pregršt različitih tipova, moći ćete stvoriti personaliziranija iskustva koja će vjerojatno imati pozitivan odjek kod većine zaposlenika.

 

    Persona zaposlenika primjer

    Zašto persone zaposlenika sada imaju više smisla nego prije?

    Na mnogo načina zaposlenici su zapravo postali kupci posla. Imaju veću svijest i pristup drugim mogućnostima. Ljudi su također prilagodili potrošački način razmišljanja na poslu jer očekuju nesmetana iskustva s, između ostalog, digitalnim alatima i pogodnostima za zaposlenike. Dakle, unutar jedne radne snage, individualne potrebe mogu uvelike varirati. A kao poslodavac, možete odgovoriti na te potrebe samo ako za njih i znate. Tu na scenu stupaju persone zaposlenika.

    Kako započeti s kreiranjem persona zaposlenika u 4 koraka?

    Ne pokušavajte pogađati persone zaposlenika u vašoj organizaciji. Umjesto pogađanja, koristite kvalitativne i kvantitativne podatke za kreiranje profila i imajte na umu da su ovi tipovi zaposlenika u određenoj mjeri generički i da neće uhvatiti svaku jedinstvenu osobinu.

    #1 Odlučite se za plan igre

    Pregledajte osobe zaposlenika iz drugih organizacija kako biste bolje razumjeli koncept i odredili karakteristike koje biste željeli uključiti u svoju. Zatim provjerite koje podatke već imate, a koje ne. Na primjer, vjerojatno imate pristup statistici o demografiji, informacijama o stopama odsutnosti i rezultatima anketa među zaposlenicima. Savjet: obratite se kolegama koji imaju iskustva s izradom persona jer vam oni mogu pomoći u sastavljanju pitanja za dobivanje potrebnih povratnih informacija i mogu pružiti formate.

    #2 Prikupite povratne informacije zaposlenika

     Kako biste dobili informacije koje nedostaju, možda bi bilo dobro organizirati fokus grupe zaposlenika. Pokrenite razgovor i neka međusobno nadograđuju ideje, motivacije i iskustva. Druge moguće metode istraživanja uključuju intervjue jedan na jedan, promatranje na radnom mjestu i ankete među zaposlenicima. Svi ovi podaci pomoći će vam da razvijete konkretno razumijevanje o tome što vašu hibridnu radnu snagu čini uspješnom, a što ne.

    #3 Potražite uzorke

    Sada je vrijeme da identificirate potencijalne skupine koje dijele bolne točke, ponašanja, preferencije rada na daljinu itd. To možete učiniti propuštanjem skupova podataka kroz moćan analitički alat ili – ako imate vremena –samostalnom analizom podataka sami. Svaka grupa bi tada trebala dobiti ime i sve ključne informacije. Zapamtite, pokušajte se držati nekoliko profila. Previše persona otežat će prevođenje vašeg rada u djelotvorne planove za iskustvo zaposlenika.

    #4 Ponovite svoje persone

    Vjerojatno je da nećete pogoditi homerun odmah. Persone vaših zaposlenika vjerojatno će trebati manje ili više doraditi. Dakle, provjerite ih sa zaposlenicima koji ih predstavljaju prije nego što ih stvarno upotrijebite. Da biste to učinili, možete organizirati drugi krug razgovora fokus grupa, a konačne se verzije zatim mogu oblikovati u visoko polirane profile.

    Ready. Set. Go.

    Persone zaposlenika pridonose osobnijim i vrijednijim iskustvima zaposlenika. Pogotovo ako ih kombinirate s mapama putovanja zaposlenika. Ova posljednja tehnika govori o razbijanju cijelog putovanja zaposlenika na pojedinačne trenutke, pomažući vam da identificirate one trenutke koji su najvažniji za zaposlenike. S personama tada možete napraviti veću razliku. Sada kada ljudi rade u potpuno novim situacijama, a tvrtke moraju prevladati promjene bez presedana ova se metoda čini kao lijepa perspektiva, zar ne?