Kako razvijati i njegovati organizacijsku kulturu tijekom remote rada

By July 6, 2020NOVOSTI
HRNET

Većina organizacija danas ulaže velike napore u privlačenje kvalitetne radne snage i zadržavanje postojećih zaposlenika uvođenjem raznih pogodnosti, edukacijama, mogućnostima napredovanja ili uvođenjem društvenih događaja i zabave unutar (ili izvan) samih ureda (stolni tenis, biljar, kava, voće, craft pivo, team buildinzi itd.).  

Razvoj i održavanje organizacijske kulture se do sada uvelike temeljilo na vremenu provedenom fizički u uredima, no tijekom razdoblja karantene izazvane COVID-19 virusom javila se potreba i osvještavanje mogućnosti rada od doma, što je samim time nametnulo i pitanje kako zadržati i doseći visoku razinu zadovoljstva zaposlenika u njihovom remote radu i tako doprinijeti iznimnom radnom učinku. 

82% zaposlenika željelo bi raditi od doma barem jedanput tjedno

57% zaposlenika željelo bi raditi od doma barem 3 puta tjedno

Izvor: LinkedIn istraživanje

Nove tehnologije za nove prakse rada

COVID-19 iza sebe nam je donio mnoge promjene u načinima rada i razmišljanjima. Prema Gartnerovom istraživanju 74% kompanija planira dio poslovanja prebaciti na remote rad poslije pandemije što će definitivno donijeti nove načine komunikacije i pristupe zaposlenicima.

Kako bi vaši zaposlenici bili zadovoljni i angažirani, prvenstveno se moraju osjećati dobro na radnome mjestu. HR profesionalci i stručnjaci za interne komunikacije svjesni su da njegovanje izvrsnih odnosa i employee experience uvelike utječu na bolje performanse i u konačnici ostvarenje ciljeva.

Softverska rješenja i alati kojima se privlače kvalitetni kandidati, zadržavaju postojeći talenti i motiviraju zaposlenici postala su nužnost u poslovanju svake organizacije prilikom njegovanja izvrsne organizacijske kulture i razvoja kompetencija, znanja i vještina svojih zaposlenika.

Tehnološki noviteti i agilnost na tržištu uvelike doprinose upravljanju ljudskim potencijalima jer se u pravo vrijeme s pravom informacijom može postići zaista mnogo, pogotovo kada govorimo o brzini te transparentnoj komunikaciji, radnoj učinkovitosti i angažmanu zaposlenika.

„Dvosmjerna komunikacija i feedback su u srži naše korporativne kulture, a “Pohvali me” aplikacija integrirana u HRNET Mobile jedan je od najvažnijih kanala davanja povratnih informacija u A1 Hrvatska.”

Dubravka Štefanac Vinovrški,
Direktorica korporativnih komunikacija u A1 Hrvatska

5 načina kako povoljno utjecati na organizacijsku kulturu tijekom remote rada

1. Davanje i primanje feedbacka

Bez obzira na prisutnost u uredu ili rad od doma, većina pojedinaca ima potrebu znati koja je njihova uloga i kako doprinose zajednici, odnosno ostvarenju ciljeva, misije i vizije kompanije. Feedback je glavni alat kako ćete im dati do znanja jesu li na pravom putu, ispunjavaju li očekivanja tvrtke te ih potaknuti na rast, motivaciju i napredak.

Prilikom remote rada, važnije je nego ikad imati dosljednu i učestalu komunikaciju, bilo u smjeru voditelj-zaposlenik, bilo među članovima tima. I to je idealno razdoblje za dati zaposlenicima do znanja koliko su važni i koliko kolege i radna okolina cijene njihov doprinos, kompetencije i timski duh te iskoristiti priliku za postaviti prava pitanja u kojem će zaposlenici moći izraziti svoje mišljenje i pokazati što im je zaista važno.

2. Iskrena i transparentna komunikacija

Glavno pravilo za sve krizne komunikacije i interne komunikacije općenito jest iskreno i transparentno komuniciranje. Iskreno u smislu da organizacija ne prenosi lažne ili uljepšane informacije nego da sve komunicira autentično, s integritetom, poštenjem i empatijom. Prihvaćanje trenutne situacije onakve kakva jest (koliko god ona izazovna ili zahtjevna bila) uvijek sa sobom nosi priliku za inicijativu i proaktivnost. Također, spremnost kompanije na upiranje prsta u „slona u sobi“ podiže ljestvicu standarda i gradi odnos povjerenja unutar organizacije.

Obraćanje managementa (konzistentno i dosljedno) vezano uz novosti tvrtke, potpisane ugovore, nove zaposlenike, aktualnosti i procese od izuzetne je važnosti u remote radu, a također u prilog otvorenoj i transparentnoj komunikaciji idu i ankete, odnosno provođenje upitnika o zadovoljstvu zaposlenika te definiranju područja gdje su daljnja poboljšanja moguća i koje aktivnosti treba poduzeti kako bi se ona ostvarila.

3. Prilagodba različitim kanalima komunikacije

Ljudi se uvelike razlikuju i baš kao što svakog pojedinca motiviraju drugačije stvari, tako svatko od zaposlenika prirodno preferira i drugačije oblike i načine komunikacije. Nekome je ugodnije pisanje, nekome video, a netko se osjeća najbolje kada komunicira uživo.

S tim u vezi, potrebno je omogućiti zaposlenicima komunikacijske kanale koji će im pružiti što jednostavniju i ugodniju komunikaciju. Slackteamsmobiteli, video call-ovi samo su neki od poznatih nam načina održavanje komunikacije i povezanosti kada nismo fizički blizu, samo trebate odabrati koje ćete vi usvojiti i staviti svojim zaposlenicima na raspolaganje. 

4. Well-being zaposlenika

Kako fizički benefiti radom na daljinu gube na važnosti, organizacije su se okrenule periodično, jedanput ili više puta tjedno preko online platforma ponuditi zaposlenicima virtualne benefite poput zajedničkog vježbanja ili različitih radionica za fizičko i mentalno zdravlje i dobrobit zaposlenika.

Savjeti za zdrav život, zdravu prehranu, važnost kretanja, razni treninzi, yoga, mindfullness ili otpuštanje stresa velik su trend u HR svijetu koji svakim danom nalazi svoju primjenu u novim organizacijama i pomaže sve većem broju zaposlenika i kompanija.

5. Edukativan i zabavan sadržaj

Zaposlenici koji rade na daljinu ne mogu se družiti u uredskim prostorima. Iz tog se razloga za vrijeme remote rada koriste različita rješenja pa i razvoj novih aplikacija (ako je u pitanju IT tvrtka) za online druženja ili preporuke korisnih webinara i podjele znanja među zaposlenicima.

Održavanje zanimljivih intervjua s kolegama, dijeljenje hobija, organiziranje online kvizova znanja i natjecanja među timovima, razmjene recepata, fotografija ili videa kuhanja i sheranje sličnog sadržaja donosi među kolegama puno smijeha i zabave što naravno posljedično povezuje ljude i pripadnost zajednici te jača timski rad i pozitivnu radnu atmosferu unutar čitave organizacije.

Iako je jasno da osobni kontakt s kolegama i važnost neverbalne komunikacije ništa ne može zamijeniti, period rada od doma ne samo da kuca na naša vrata, nego se itekako udomaćio u mnogim djelatnostima. Kontinuirana komunikacija što, kako i zašto se nešto u kompaniji radi uvelike će se odraziti na načinu kako funkcioniraju zaposlenici kompanije, na njene standarde i vrijednosti.

Kako živimo u digitalnom dobu, zaista imamo mnogo otvorenih vrata i mogućnosti održavati nivo poslovanja, zadovoljstvo i rezultate zaposlenika na što boljoj razini, sukladno uvjetima i području rada.

%d bloggers like this: